Framtiden för Google skådas i Topdogs SEO föreläsning

Att arbeta med SEO är som vi alla vet avhängigt av Google och dess sökalgoritm. Det är genom den vi lyckas bedriva det arbete som vi gör, för oss och våra kunder. Men Google äri ständig utveckling och förändrar sökalgoritmen, vilket gör att det gäller att både hålla sig uppdaterad och ha örat mot rälsen.

Christan Rudolf från TopDog Sökmotoroptimering, som har många års erfarenhet av SEO-världen, gjorde sin senaste spaning på webbdagarna. Han berättar där om tre viktiga trender som vi som arbetar med SEO behöver känna till, trender som Google helst inte vill att vi vet. Se och hör vad han har att säga i denna seo föreläsningen.


Topdog.nu

I videon pratar Christian om att efterhand som sökningarna fylls på med annonser blir toppositionerna i Google viktigare och viktigare. Detsamma gäller även Adwords. Karl Lindberg på Adrelevance säger såhär i en kommentar till Christians video:

”Det är enkelt att tro att AdWords-specialister välkomnar utvecklingen med större annonsyta lika mycket som SEO-specialister ogillar den. Men det som framförallt hänt är att annonsytan för plats 1-3 blivit betydligt större vilket ger AdWords samma utveckling som för organisk trafik =det har blivit viktigare att ligga topp 3 för AdWords. Genom site links, och call-out-extension(som bara syns i topp 3-position) så kan en annons bli riktigt stor och då blir premiumposition ännu viktigare. Och konkurrensen om de positionerna högre.”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *